Oldal kiválasztása

Ha kevesebb dolgot csinálnál, jobb üzleti eredményeid lennének

Szerző:

Ha kevesebb dolgot csinálnál, jobb üzleti eredményeid lennének

Szerző:

Greg McKeown, a Lényeglátás és az Effortless c. könyvek szerzője mondta, hogy a hatékonyság és lényeglátás nem arról szól, hogy többet végzünk el kevesebb idő alatt, hanem arról, hogy csak a valóban szükséges dolgokat végezzük el.”

Hatékonyság vs Eredményesség?

Hatékonyabb vagy eredményesebb szeretnél lenni? Te melyiket választanád, ha lehetőséged lenne rá?

Ha egy nap minél több dolgot elvégzel, akkor hatékonyabb vagy — gondolhatod. Meg ha gyorsabb vagy,   ügyesebb és pontosabb is.

Innen szemlélve tehát hatékonyabb vagy, ha ma nem csak megtervezel egy posztot, hanem még meg is írod. Még hatékonyabb vagy, ha nem csak egy posztot írsz ma, hanem egy egész hétre valót, és azt időzíted. Emelett még szöveget is írhatsz a weblapodra, és megtervezheted a sales funneledet (értékesítési tölcséredet) is.

Ha igazán ki akarod maxolni a napodat, akkor még a szolgáltatásodat is megtervezheted, a meglévőt fejlesztheted, vagy létrehozhatsz egy új csalit (lead magnetet), nem igaz?

Eközben mi a helyzet az eredményekkel?

Ha azt az életet éled, amit szeretnél, ha olyan munkával foglalkozol minden egyes nap, ami a szíved csücske, akkor azt az “eredmény”-t éled, amire korábban vágytál. Ha még nem ez a helyzet, de tudod, hová akarsz eljutni az életedben, akkor ehhez az eredményhez viszonyíthatod a tevékenységeidet. Tudni fogod, hogy volt-e értelme belefogni a harmadik blogcikkbe is? Hasznos volt-e a weblapod arculatával foglalkozni, vagy átírnod a landing oldalad szövegét?

Amíg hatékonyabb akarsz lenni, könnyű a tempóra koncentrálni. Többet és gyorsabban akarsz dolgozni. Ez viszont kimerültséghez, vagy akár kiégéshez is vezethet. Pedig lehet, hogy tényleg sokkal hatékonyabb vagy, mint korábban. Fókuszáltabban dolgozol, és senki sem tud kizökkenteni a munkádból. Még az is lehet, hogy hatékonyabb vagy, mint bárki más.

De vajon egy jottányit is közeledtél ahhoz az életminőséghez, amit egyébként élni szeretnél? Könnyebb és boldogabb lett az életed? Több a szabadságod? A saját feltételeid szerint élsz és dolgozol? Olyan dolgokkal foglalkozol, amik hozzátesznek a napjaidhoz? Jobb ügyfelekkel dolgozol, olyanokkal, akik magasan megfizetik a tudásodat, és akikkel szívesen töltöd az idődet?

Ha eredményességre törekszel, akkor kevésbé lesz az fontos, hogy mennyire tudod teletömni a napodat feladatokkal. A munkád tempója is másodrangú lesz csupán. Az számít, hogy azt az eredményt eléred-e, amit valójában szeretnél, vagy legalább értékes lépéseket tettél-e irányába.

Nem több munkára van szükséged, és a gyorsabb tempó sem segít, ha nem a megfelelő dolgokkal foglalkozol.

Négy cikket is írsz?

Képzeld el, hogy holnap írsz négy velős blog cikket is. Viszont ezeket nem osztod meg másokkal, nem is hirdeted, nem küldöd ki e-mailben sem az olvasói listádra. Arra már nem volt sem időd, sem energiád. Lehet, eszedbe sem jutott. De egész napon át szöveget írtál. Lehet, hogy a szövegírás a célod, vagyis a vágyott eredményed. Ekkor hatékony vagy, meg eredményes is. Ám ha a szolgáltatásod értékesítése fontosabb cél, akkor legjobb esetben is csak hatékony voltál. De eredményes nem.

Persze dönthetsz úgy is, hogy csak egyetlen posztot írsz holnap. Azt az időt pedig, amit további három cikk megírása jelentene, inkább ennek az egynek a megosztására fordítod. Holnap több tucat, több száz, vagy több ezer ember olvashatja a gondolataidat. Ha ez a cikk kapcsolatfelvételre ösztönzi az olvasóidat, akkor ezzel nagyobb lépéseket tudsz tenni a vágyott eredményed (célod) felé, mint ha csak szöveget írnál.

Viszont önmagában sem a posztok, sem azok terjesztése nem tesz eredményessé. Talán még hatékonnyá sem.

Ha nem jó a cuccod, és ha nem tudsz jól beszélni róla, ha nem a jó embereknek beszélsz róla, és nem jó stratégiát használsz érdeklődőszerzésre és értékesítésre, akkor valójában felesleges munkát végzel. És ezen az sem segít, ha sokat dolgozol.

Nem sok dologgal kell szétforgácsolnod és lestrapálnod magad. Elegendő a megfelelő dolgokkal foglalkoznod.

  1. Alkosd meg a szolgáltatásod, és készíts belőle egy “hülye lennék kihagyni” ajánlatot.
  2. Tedd ismertté azok körében, akik számodra optimális ügyfelek lehetnek. Szűrj bátran, kommunikálj markánsan.
  3. Használj számodra megfelelő stratégiát, hogy kiszámíthatóvá váljon az értékesítésed.

Ha erre a három feladatra fókuszálsz a praxisod alapozó fázisában, hatékonyabb és eredményesebb is leszel egyszerre.

A megfelelő, lényeglátó szemléletmód, a saját igényeidhez és céljaidhoz igazodó stratégia igazán eredményessé fog tenni.

Ha ebben szeretnél előrébb lépni, és szeretnéd kiszelektálni a felesleges feladataidat, hogy fókuszáltabb és eredményorientált munkavégzéssel gyorsabban (és könnyebben is) haladhass, kattints a SÁRGA GOMBRA, és foglalj időpontot egy díjmentes feltáró stratégiai konzultációra.

További cikkek a blogon:

Több szabadidő, kevesebb munka. Hogyan?

Több szabadidő, kevesebb munka. Hogyan?

zinte minden coach és segítő szolgáltató szereti a szakmáját, ért is hozzá. Viszont szeretnének több szabadságot, magasabb bevételt, és úgy általában nagyobb rugalmasságot az életükben és a munkájukban. A legtöbben éppen ezért vágnak bele a...

bővebben
Kiváló coachok, csapnivaló vállalkozók

Kiváló coachok, csapnivaló vállalkozók

Nem a szakmai tudással van a gond. Az megy. De az üzleti folyamatok, az árazás, a kiszámítható érdeklődőszerzés, na meg az értékesítés rendszere hiányos. Másoknál meg botrányos. A praxis pedig cseppet sem hasonlít a kezdetben megálmodotthoz. De van kiút!

bővebben

Pin It on Pinterest

Share This