Az intelligens megoldások a weblapoknál is hasznosak.

Egy cég stabilizálásához vagy növekedéséhez ezeket mindenképp érdemes felülvizsgálni!

Érdekel!

Mit szólnál, ha a weblapod ténylegesen azt a funkciót töltené be cégednél, amire való?

Még a mai napig is túl gyakran belefutunk két általános weblap-tévedésbe.

  1. Az egyik az, amikor a vezető azt mondja, hogy cégüknek nincs szüksége weblapra, hiszen a piacuk nem ott tájékozódik a termékeikről, szolgáltatásaikról.
  2. A másik, amikor van weblapjuk (“mert az mindenkinek kell”), de az valójában nem több egy unalmas elektronikus szórólapnál.

De még ha szép is, izgalmas és a mai kornak megfelelő modern elemekkel dúsított a weboldal, a legtöbb weblap-hiba abból adódik, hogy nem a cégszámára ideális funkciót tölt be. A folytatás neked szól, ha mostanában hasonló gondolatok járnak a fejedben:

“Van weblapunk, de nem hoz annyi ügyfelet, mint amire számítottunk.”

“Egy vagyont öltünk az új weblapunk fejlesztésébe, de minek?! Csak viszi a pénzt!”

“Örülnöm kellene, mert szép és modern a weboldalunk, de ez minden előnye, és ez zavar!”

Amire mindenképp figyelj oda!

Nagyon, úgy értem, nagyon-nagyon fontos, hogy arra használd a weboldalad, amire az való. Azt pedig, hogy mire való, a vállalkozásod egésze, illetve annak egyes projektjei, kampányai határozzák meg. Lehet, hogy nálatok ezt egy központi oldal tökéletesen betölti azt a szerepet, amire a szükségetek van (feltéve hogy megfelel néhány szempontnak). De előfordulhat, hogy nálatok is szükség lesz weboldalak hálózatára, hogy a lehetséges ügyfeleitek egyes csoportjaihoz még pontosabban igazított szöveggel, képpel, üzenettel, ajánlattal szólhassatok. Ehhez koncepciót, egy márkastartégiát kell felépíteni, amihez fel lehet húzni egy, kettő, öt, tíz stb. weblapot.

Nem a mennyiség, hanem a funkcionalitás a lényeg.

Az sem mindegy, hogy a weblapod arculata, üzenete, és a mögöttes értékesítési és ügyfélkezelési kommunikációs folyamatok mennyire vannak összhangban. Ezen sok múlik. Hiszen hiába a hangzatos nyitóoldal a weben, ha utána a folyamat során az egyes lyukakon kifolyik a lehetséges érdeklődő, és így sosem lesz belőle tényleges vásárló.

Ahhoz, hogy ez kiderüljön, egyszerűen muszáj felülvizsgálni pár dolgot:

  • a céged küldetését, értékrendjét;
  • aktuális éves tervét, céljait;
  • kampányterveket és kampányüzeneteket;
  • kommunikációs stratégiát és stílust;
  • értékesítési és ügyfélkezelési folyamatokat;
  • arculatot…

és még számos más tényezőt. Persze mindent a márka erősítése érdekében. A céged vagy már most egy erős márka (brand), vagy azzá fog válni az elkövetkező hónapok, évek egyrészt kemény, másrészt (és főleg!) intelligens munkája eredményeképp.

Tehát a weblapkészítés előszobája a nem a desing, meg, hogy milyen legyen a nyitólap, miképp nézzen ki a menü. Sokkal fontosabb és előrébb való ennél az, hogy akarj erős márkát építeni! Márka lehet maga a vállalkozásod, vagy annak egyes projektjei, termékei, szolgáltatásai.

Ha tudod, hogy ez a te utad, és nem gyorstapasznak, nem tüneti kezelésnek szeretnéd használni a weblapot, hanem brandet kívánsz építeni, akkor neked szól a brand coaching. Ha szeretnél erős márkanevet, olyat, amiért odavan a célpiacod, amit egyszerűen imádnak a vásárlóid, akkor gyere, tarts velünk.

A továbbiakban elmesélem, miről szól nálunk a brand coaching, mire jó neked, neked való-e egyáltalán, és ha utána is úgy gondolod, hogy együtt kell dolgoznunk, akkor a céljaidhoz legjobban passzoló weblapot (vagy weblapokat) fogunk közösen felépíteni.